Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMandler, Jean M.; DeForest, Marsha
TitelThe Code in the Node: Developmental Differences in the Use of a Story Schema.
Quelle(1977), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdults; Cognitive Processes; Comprehension; Elementary Education; Language Acquisition; Language Research; Memory; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Semantics
AbstractAfter presenting a brief description of the principles of a story grammar, some experimental results are summarized to illustrate the power of story schemata in controlling recall. Specially constructed versions of four stories were used with second, fourth, and sixth graders and in a second experiment with adults. One version of each story was structured to reflect an "ideal" form predicted by the story grammar; a second version mixed together elements from separate episodes of the ideal form. Results indicated that most retellings of the stories regrouped the elements in a pattern that reflected the ideal form. Comparisons between age groups indicated that children relied more heavily than adults did upon story schemata to organize memory and recall. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: