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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This study investigated the characteristics of reading programs offered to inmates of federal, state, and city/county penal institutions. The total number of institutions that responded to a questionnaire sent by the investigator was: federal, 27 (100% response); state, 426 (68% response); and city/county, 675 (16% response). Findings are reported for the following areas: information possessed by the institution about inmates' educational backgrounds; existence of a reading program; grade levels of reading instruction offered; teaching certification and formal reading training of the individual in charge of the reading program; assistant personnel available to the reading teacher; the manner in which inmates become involved in the reading program; the relationship of reading instruction to inmates' work assignments; determination of the instructional methods used; reading materials available; frequency and length of instruction; the number of inmates involved in the reading program in relation to the number of eligible inmates; sources of funding for the program; the existence of records of inmates' progress in the program; and the existence of other educational programs for inmates. A list of recommendations and an appendix containing related material are included. (GW)
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Kilty, Ted K.: A Study of the Characteristics of Reading Programs in Federal, State, and City-County Penal Institutions. 1977.
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