Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSeitz, Victoria
InstitutionInternational Reading Association, Newark, DE.
TitelSocial Class and Ethnic Group Differences in Learning to Read.
Quelle(1977), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Reading; Cultural Differences; Early Childhood Education; Ethnic Groups; Nonstandard Dialects; Primary Education; Reading Development; Reading Difficulty; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Programs; Reading Readiness; Reading Research; Social Class; Social Differences; Socioeconomic Status
AbstractThis monograph, part of a series about the development of reading processes, focuses on the research about social class and ethnic group differences in learning to read. Among the topics discussed are considerations in the interpretation of research findings, genetic versus environmental explanations of the relationship between socioeconomic status and reading, and intervention-program evaluations and experimental studies concerning socioeconomic status and differences in reading ability. Attention is given to those experimental studies that evaluate expectations of success and language development factors. In addition, dialect-related problems in reading are discussed as they relate to linguistic and social differences associated with dialect usage, to proposed means of teaching the speaker of nonstandard English, and to other methods for exploring dialect differences in reading. A list of references completes the booklet. (KS)
AnmerkungenInternational Reading Association, 800 Barksdale Rd., Newark, Delaware 19711 (Order No. 521, $3.00 non-member, $2.00 member)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: