Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTindall, B. Allan (Hrsg.); Hughes, Wayne D. (Hrsg.)
InstitutionState Univ. of New York, Buffalo.
TitelA Training Program in Improving Observational Skills.
Quelle, (59 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Classroom Observation Techniques; Elementary School Teachers; Inservice Teacher Education; Learning Modules; Secondary School Teachers; Skill Development
AbstractThis document contains six modules designed for use in a training program for the improvement of teachers' classroom observation skills. Module One, "Introduction to Module on Improving Observation Skills," consists of line drawings used by the workshop leader to illustrate his explication of the intervention process. Module Two, "Improving Basic Observational Skills," introduces techniques for the improvement of anecdotal records of classroom and school events. Module Three, "Understanding a Situation," highlights factors that must always be attended to in order to minimize discrepancies in understanding. Module Four, "Filters, Foci, and Systematic Observation," deals with patterns as they focus attention on categories of actors and behaviors, and with the unconscious process of selectively filtering in or out certain kinds of information. Module Five, "Developing an Observational Schedule," explains the logic of schedule construction, to enable the learner to identify points at which intervention in behavior patterns can occur. Module Six, "Observation as a Continuing Process," examines learner problems and successes in the observation process and elaborates on the process of schedule development, construction, use, and evaluation. (MJB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: