Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Hayden R.
TitelTeaching as a Profession and Process of Teaching: Secondary.
Quelle(1973), (155 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Civil Rights; Competency Based Teacher Education; Cooperating Teachers; Learning Modules; Lesson Plans; Preservice Teacher Education; Secondary School Teachers; Student Teachers; Teacher Administrator Relationship; Teacher Certification; Teacher Effectiveness; Teacher Responsibility
AbstractThis document contains eight learning modules for use in the preservice education of secondary school teachers. The modules use various techniques and resources in helping the teacher trainee attain the objectives outlined and include identification questions, essay questions, case histories, and readings. The topics covered are: (1) teacher rights and responsibilities; (2) the characteristics of effective teachers, teacher roles, codes of ethics; (3) teacher negligence; (4) local school and district organization and administration; (5) cooperating teacher responsibilities in competency-based teacher education; (6) national, state, and county organization of education and varied aspects of teacher licensing; (7) student teacher responsibilities in the classroom in competency-based teacher education; and (8) lesson planning. (MB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: