Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeywood, John
TitelAssessment in Higher Education.
Quelle(1977), (302 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCourse Evaluation; Educational Objectives; Evaluation Methods; Evaluation Needs; Higher Education; Learning Theories; Teaching; Test Construction; Testing
AbstractAssessment and examination in higher education are often questioned for their social consequences, and for their reliability. However, another matter of concern is the relationship of examination and assessment to the process of learning and teaching in institutions of higher education. Assessment procedures are an integral part of the learning process. In consequence, the educational objectives and the methods and results of assessment must be considered as integral to the instructional process as a whole. The implications of this approach for the derivation of aims and objectives, the design of assessment procedures, and the evaluation of courses is considered. There is need to develop multiple-objective approaches to the design of assessment and learning strategies, which strategies must be founded on defensible theories of knowing and learning. (Editor/MSE)
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc., 605 Third Ave., New York, N.Y. 10016 ($21.95)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: