Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRighthand, Herbert
InstitutionConnecticut State Dept. of Education, Hartford. Div. of Vocational Education.
TitelA Follow-Up Study of Connecticut Distributive Education Graduates of the Classes of 1965-1968-1971.
Quelle(1977), (67 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDemand Occupations; Distributive Education; Educational Assessment; Followup Studies; Graduate Surveys; High School Graduates; Job Satisfaction; Program Evaluation; Vocational Adjustment; Vocational Education; Vocational Followup; Work Experience; Connecticut
AbstractThe purpose of this study is to assess the program of distributive education in Connecticut high schools on the basis of the graduates' status and perception of the program. Questionnaires were sent to graduates of three high school classes--1965, 1968, and 1971. Responses are tabulated. Information requested included: (1) sex and salaries; (2) racial and ethnic distribution; (3) evaluation of school training; (4) present job status; and (5) current employment and unemployment. One conclusion reached in the study was that while the students felt their education was excellent the distributive training program in high school does not meet the manpower needs of the State. Recommendations for improvement are made. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: