Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHendrickson, Dean; Virant, Milt
TitelA Study of Needs for Further Learning as Seen by Teachers of Secondary School Mathematics.
Quelle, (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInservice Education; Inservice Teacher Education; Mathematics Teachers; Needs Assessment; Program Development; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes; Minnesota
AbstractThis document reports responses to a questionnaire investigating the needs of junior and senior high school mathematics teachers in Minnesota for continued inservice education programs. The questionnaire, administered to two hundred and seventy-eight teachers in both rural and urban public schools, posed seventy-two questions on the usefulness to them of further study in mathematics and mathematics pedagogy. Respondents were also asked to review the questions and responses and to select and rank the ten most important. The greatest need for further study as perceived by the teachers was in the area of instructional processes (communication, motivation, interest arousal, etc.) rather than mathematics content course offerings. Questionnaire and data summaries are included in the report. (MB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: