Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBass de Martinez, Bernice
InstitutionNew Mexico Highlands Univ., Las Vegas.
TitelPoder es Saber. Workshop: Developing a Bilingual Curriculum (New Mexico Highlands University, Las Vegas, New Mexico, June 1977).
Quelle(1977), (124 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bibliographies; Bilingual Education; Cultural Awareness; Curriculum Design; Curriculum Development; Elementary Education; Elementary School Science; Fine Arts; Language Arts; Lesson Plans; Mathematics; Reading; Resource Materials; Social Studies; Spanish Speaking; Unit Plan; New Mexico
AbstractBilingual teachers and program directors of northern New Mexico attended a workshop at New Mexico Highlands University to examine the curriculum designed to meet the needs of students within the bilingual bicultural setting. Participants were asked to redefine curriculum within the "workshop" setting. Consultants assisted the group in establishing a more complete overview of bilingual bicultural curriculum. Components of particular interest were reading and language arts, math, science, social science, and fine arts. Throughout the workshop participants were asked to assist in the development of activities for each area. This booklet is designed to disseminate the information gathered by the participants under the direction of the selected consultants. The booklet contains graded (K-7) lesson plans, written in Spanish, in the areas of reading, math, science, social science, and fine arts for use in the bilingual classroom. Thirty-five annotated sources, 30 additional sources, and 32 publishers' addresses are listed. (NQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: