Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWindham Southeast Supervisory Union, Brattleboro, VT.
TitelVocationally Oriented School Planning for the Handicapped. Kindergarten through Grade Twelve.
Quelle(1976), (223 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Career Awareness; Career Education; Class Activities; Elementary Secondary Education; Handicapped Children; Multiple Disabilities; Program Development; Severe Disabilities; Vocational Education
AbstractIntended for regular school personnel, the guide presents information on vocationally oriented school planning for handicapped students. The document is divided into sections on the following topics: analysis and implementation suggestions for Public Law 94-142; career education suggestions (including examples of field trips, resource persons, and role playing activities); programing for the student with severe multiple handicaps (including information on motor activities, arts and crafts, and music); and program planning for the student with special needs (separate sections for grades kindergarten - 6, junior high school, and senior high school and/or vocational technical school). A final section on resources lists tips for teachers, films on handicaps, and the names of 16 handicapped adults gainfully employed in Vermont and willing to help schools. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: