Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVerner, Zenobia Brown; Willis, Bettie
TitelBasic Interaction: An Experiment in Improving Its Quality and Quantity.
Quelle(1977), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunication Skills; Educational Research; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Language Arts; Language Skills; Newspapers; Skill Development; Teaching Methods; Verbal Communication
AbstractThe purpose of this study was to investigate the use of the newspaper as instructional material to promote classroom verbal interaction. Eight experimental classes (two each of tenth-grade English, sixth-grade reading and algebra, and eleventh-grade American history) used the newspaper for one week as an instructional tool to reach previously established instructional objectives. Four control classes (one each of the same subjects) did not use the newspaper. Significant changes in amount and quality of students' talk occurred in the experimental classes. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: