Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPonder, Gerald; Doyle, Walter
TitelTeacher Practicality and Curriculum Change: An Ecological Analysis.
Quelle(1977), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Change Strategies; Classroom Environment; Curriculum Development; Decision Making; Educational Change; Educational Innovation; Information Dissemination; Instructional Improvement; Teacher Attitudes; Teacher Behavior
AbstractPublished reports of curriculum innovation were used to develop an analysis of factors contributing to teacher reaction to change proposals. Premised on the theory that a more thorough understanding of naturally existing mechanisms operating in school environments would enhance the development of effective change strategies, the analysis focused on decision-making processes shaped by the ecology of the classroom and forming a cluster of factors labeled as "the ethic of practicality." Three dimensions are discussed: instrumentality, congruence, and cost. These dimensions define the content of the ethic and provide the basis for teacher reaction to proposals for curriculum change. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: