Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Ann L.; Campione, Joseph C.
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelMemory Strategies in Learning: Training Children to Study Strategically. Technical Report. No. 22.
Quelle(1977), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChildren; Elementary Education; Learning Processes; Literature Reviews; Maturity (Individuals); Memorization; Memory; Psychological Studies; Reading Research; Training Methods
AbstractThe history of basic research in the area of memory development is briefly reviewed as part of an attempt to illustrate how basic research can inform educational practice. The historical overview is supplemented by more detailed consideration of a few prototypical research studies. This is followed by a description of the progress, problems, and practical significance of attempts to devise effective training techniques aimed at overcoming the inadequacies of the immature learner. Finally, some practical steps for training in the laboratory and in the classroom are described, based on the current state of knowledge concerning the young child as a memorizer. (Author/AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: