Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoyer, James B.
TitelAdministrator's Checklist for Enhancing Multi-Cultural Curriculum (Multi-Ethnic, Non-Sexist).
Quelle(1976), (5 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Administrators; Age Discrimination; Check Lists; Colleges; Cross Cultural Training; Cultural Background; Cultural Context; Cultural Influences; Curriculum Development; Curriculum Problems; Educational Environment; Ethnic Groups; Racial Discrimination; Sex Discrimination; Social Discrimination
AbstractThis checklist is presented as a self-test for school administrators (including principals, superintendents, supervisors, curriculum assistants, subject-matter specialists-consultants, librarians, deans and presidents) whose work helps to enhance multi-cultural curriculum development in schools and colleges. The goal of this kind of curriculum is to eliminate racism, sexism, elitism, and ageism. It incorporates the anthropological concept of culture and includes the physiological, psychological and sociological dimensions of a group of people. A multicultural curriculum is concerned with minorities and other groups. It emphasizes an understanding of third world concepts and recognizes content which is not of European origin. (Author/AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: