Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSherman, Julia A.
TitelGirls' Attitudes Toward Mathematics: Implications for Counseling.
Quelle(1976), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFemales; Mathematics Education; Research Projects; Secondary Education; Sex Differences; Sex Role; Sex Stereotypes; Speeches; Student Attitudes; Student Teacher Relationship
AbstractTo test whether the traditionally inferior performance in mathematics of girls relative to boys is the result of sex stereotyping, 2,000 sixth- to twelfth-grade boys and girls were administered tests in mathematics aptitude and tests to measure the strength of sex-role stereotyping. The results showed that at all levels subjects displayed no sex-related differences in their aptitude for mathematics, but subjects of both sexes tended to see mathematics as a male domain. On the attitudinal measures, girls at all levels showed less confidence in their mathematical abilities than did boys. (MPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: