Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLewy, A.
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France). International Inst. for Educational Planning.
TitelThe Development, Evaluation and Implementation of Curriculum. IIEP Seminar Paper: 4.
Quelle(1975), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdoption (Ideas); Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Developed Nations; Developing Nations; Educational Objectives; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Models
AbstractThis paper presents some principles related to the process of curriculum development, evaluation, and implementation. It introduces the concepts of balance and relevance as criteria for judging the adequacy of an educational programme and presents a model for generating and selecting educational objectives. It then describes two functions of curriculum evaluation: the modification of curriculum material and the specification of conditions under which the programme should be expected to function well. Finally, it describes some problems related to the evaluation of programme implementation. (Author)
AnmerkungenIIEP Publications, 7-9 rue Eugene Delacroix, 75016 Paris, France (3.00 francs)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: