Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrubb, Francine
InstitutionRutgers, The State Univ., New Brunswick, NJ. Curriculum Lab.
TitelBeauty Culture: A Teacher's Guide to an Employment Orientation Course for Special Needs Students.
Quelle(1976), (107 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Career Exploration; Cosmetology; Curriculum; Disadvantaged Youth; Handicapped Students; Instructional Materials; Job Skills; Lesson Plans; Secondary Education; Service Occupations; Special Education; Special Programs; Teaching Guides; Vocational Education
AbstractThis teacher's guide on beauty culture is one of a series of six designed for the employment orientation program for special needs students at the Gloucester County Vocational-Technical School in Sewell, New Jersey. The series includes laundry, hospitality, sewing, basic business, food, and beauty culture. Each guide contains lesson plans consisting of objectives, subject matter covered, audiovisual aids, demonstrations, student activities, and evaluation suggestions. This guide contains a foreword, objectives of the beauty culture unit, references, charts and masters for projectuals, and 36 lesson plans. Examples of lesson plan topics are beauty culture as an occupation, personality, attitude, behavior, good grooming, posture, personal care, makeup application, types of bacteria, infectious diseases, sterilization, antiseptics and disinfectants, composition of the nail, combing tangled hair, the nature of hair, bones of the hand--manicuring, shampooing, hair analysis, hair styling, the skin, facial manipulations, fingerwaving, and review practice. (HD)
AnmerkungenNew Jersey Vocational-Technical Curriculum Laboratory, Building 4103, Kilmer Campus, Rutgers University, New Brunswick, New Jersey 08903 ($2.50 plus postage)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: