Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrubb, Francine
InstitutionRutgers, The State Univ., New Brunswick, NJ. Curriculum Lab.
TitelBasic Business: A Teacher's Guide to an Employment Orientation Course for Special Needs Students.
Quelle(1976), (72 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Business Education; Business Skills; Career Exploration; Curriculum; Disadvantaged Youth; Handicapped Students; Instructional Materials; Job Skills; Lesson Plans; Office Occupations Education; Secondary Education; Special Education; Special Programs; Teaching Guides; Vocational Education
AbstractThis teacher's guide on basic business is one of a series of six designed for the employment orientation program for special needs students at the Gloucester County Vocational-Technical School in Sewell, New Jersey. (The series includes laundry, hospitality, sewing, basic business, foods, and beauty culture.) Each guide contains lesson plans consisting of objectives, subject matter covered, audiovisual aids, demonstrations, student activities, and evaluation suggestions. This guide contains a foreword, objectives of the basic business unit, references, charts and masters for projectuals, and 33 lesson plans. Examples of the lesson plan topics are the world of business, the telephone, filing, mail room, adding machines, calculators, payroll deductions, IBM selectric typewriter, rules for using numbers, fluid duplicator, photocopying, thermofax, velo-binder, dictating machine, typing letters, cash register, running the VICA store, the library aide, field trips, and jobs for the school. (HD)
AnmerkungenNew Jersey Vocational-Technical Curriculum Laboratory, Bldg. 4l03, Kilmer Campus, Rutgers University, New Brunswick, NJ 08903 ($2.50 plus postage)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: