Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSherman, Debora C.
TitelAn Innovative Community College Program Integrating the Fundamentals of Reading and Writing with a College Level Introductory Psychology Course.
Quelle(1976), (6 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Literacy; Basic Reading; College Programs; Community Colleges; Coordination; Educational Cooperation; Educational Innovation; Low Achievement; Program Descriptions; Psychology; Reading Skills; Two Year Colleges; Writing Skills
AbstractA program for low-achieving students at a Connecticut community college involves one course combining the fundamentals of reading and writing, which is taught in conjunction with a college-level, introductory psychology course. This program is based on four assumptions: that adult learners can gain critical consciousness within a literacy program, that academic faculty can learn to teach nontraditional students effectively, that literacy skills should be taught together, and that reading and writing can be taught together with an academic course (in this case, introductory psychology). Through the structured coordination of courses, students make use of their abilities to think, learn, and communicate. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: