Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCooney, Joan Ganz
InstitutionChildren's Television Workshop, New York, NY.
TitelSesame Street; 1,000 Hours of a Perpetual Television Experiment.
Quelle(1976), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiences; Early Childhood Education; Educational Innovation; Educational Television; International Programs; Media Research; Mental Retardation; Preschool Education; Production Techniques
AbstractDuring its seven year history, "Sesame Street" has maintained high popularity while introducing such innovations as new cognitive curricula, new characters, bilingual elements, and affective and social education. Early goals emphasized 40 predominantly cognitive objectives aimed at helping the disadvantaged child. Additions have included location-based programs, specially designed segments for the mentally retarded, the Muppets, original music, and guest stars. Both formative and summative research have been conducted. Though attracting an audience was initially a problem, the program now has an extensive global audience. A chart of curriculum innovations is included. (EMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: