Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHood, Joyce; Gonzalez, Clara R.
TitelThe Oral Reading of Colombian Second- and Fourth-Graders: An Illustration of Issues in Cross-Cultural Oral Reading Research.
Quelle(1976), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCross Cultural Studies; Elementary Education; Informal Reading Inventories; Miscue Analysis; Oral Reading; Phoneme Grapheme Correspondence; Reading Processes; Spanish; Word Frequency; Colombia
AbstractIn order to investigate whether the reading process develops similarly in languages where grapheme-phoneme relationships are more consistent, or where there is less word-order constraint, than in English, oral-reading-error analysis was extended to a language other than English. Errors evaluated were made by five Colombian second graders and six Colombian fourth graders reading two Spanish short stories containing differing proportions of high- and low-frequency words. Children of both grade levels made significantly fewer errors when reading the story containing more high-frequency words. Problems to consider in planning cross cultural study of oral-reading errors are discussed. (Author/AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: