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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Research concerned with differences in mathematical achievement of males and females is discussed in this document. Variables hypothesized to be related to achievement of women in general and to mathematics learning and studying in particular are considered: verbal ability; spatial visualization ability; confidence in learning mathematics; mathematics as a male domain; attitude toward success in mathematics; perceived attitudes of mother, father, and teachers toward one as a learner of mathematics; usefulness of mathematics; and effectance motivation in mathematics. Four conclusions are drawn: (1) sex-related differences in mathematics achievement are not universal, (2) many fewer females than males study mathematics in eleventh and twelfth grades, (3) the relationship between cognitive factors and differential learning learning of mathematics by the sexes is unclear, and (4) differential mathematics studying and mathematics achievement by the sexes is at least partially caused by socio-cultural factors mediated through sex-role expectations. (DT)
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Fennema, Elizabeth; Sherman, Julia: Sex-Related Differences in Mathematics Learning: Myths, Realities and Related Factors. 1976.
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