Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoover, Todd
TitelInstructional Development for Colleges: Case Study of a Consortium Approach.
Quelle(1976), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConsortia; Educational Technology; Educational Television; Higher Education; Instructional Design; Instructional Development; Instructional Improvement; Instructional Systems; Teacher Effectiveness; Teacher Improvement; Teacher Workshops; Nebraska
AbstractW. James Popham suggests that instructional development will die on college and university campuses due to the lack of sufficient commitment. In light of this, this article traces the development and implementation of an instructional development program in Nebraska that uses a consortium approach. Discussion revolves around the consortium, design of the program, selection of faculty for program inclusion, and faculty seminars. Popham's admonition is emphasized, and considerations are proposed to help insure the successful implementation of instructional development at colleges and universities. (Author)
AnmerkungenSouthern Oregon State College, Department of Education, Ashland, Oregon 97520
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: