Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFennema, Elizabeth (Hrsg.)
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelMathematics Learning: What Research Says About Sex Differences. Mathematics Education Reports.
Quelle(1975), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility; Attitudes; Elementary Secondary Education; Mathematics Education; Research; Secondary School Mathematics; Sex Differences; Sex Stereotypes; Womens Education
AbstractThis volume presents four papers originally drafted for a symposium on sex differences and mathematics education held at the 1974 meeting of the American Educational Research Association. Subsequent to the AERA meeting the papers were revised. The paper by Fox reviews results of several contests to identify junior high school students who were precocious in mathematical ability, and subsequent instructional experiments aimed at improving the mathematical achievement of able girls. Aiken's paper presents factor analytic data concerning sex differences in attitudes toward mathematics and discusses several hypotheses to explain these differences. Armstrong's paper discusses results of factor analytic studies of sex differences in mathematics achievement and intelligence. Fennema's paper focuses on the role of spatial ability in learning mathematics and the relationship of this ability to sex differences in mathematics achievement. (SD)
AnmerkungenInformation Reference Center (ERIC/IRC), The Ohio State University, 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, Ohio 43212 ($1.75)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: