Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGray, Jerry L.
TitelA Developmental Perspective of Cognitive Style.
Quelle(1976), (6 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Development; Cognitive Processes; Comparative Testing; Developmental Psychology; Elementary Secondary Education; Individual Differences; Information Processing; Maturation; Measurement; Norms; Research Projects; Speeches
AbstractThe primary purpose of this study was to establish normative data for the cognitive style behaviors of children from kindergarten through the ninth grade. Approximately 400 students served as subjects. The measures used were a free response pictorial-, a multiple choice pictorial-, and a multiple choice verbal-test. Cognitive style behavior was found to progress developmentally from relational to descriptive to categorical modes for pictorial stimuli and from relational to categorical to descriptive modes of information processing for verbal stimuli. The consequences of individual differences in cognitive styles for school learning were discussed within a developmental framework. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: