Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKilian, Lawrence
TitelResults and Implications of the Field Testing of the C.U.N.Y. Special Education Modules.
Quelle(1976), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAutoinstructional Aids; Educational Programs; Exceptional Child Research; Field Studies; Handicapped Children; Higher Education; Program Effectiveness; Special Education Teachers
AbstractFour self-instructional modules designed at the City University of New York for training special education teachers were field tested with 357 students. Information on module functioning was obtained from students and instructors through questionnaires, ratings of module activities, comments on the materials and problems encountered, and observations of students participating in module activities. Instructors who took an active role in the module reported a greater success rate than those instructors who didn't take an active role. Among the module adaptations made by instructors to meet student needs were provision of supplementary work assignments where needed and use of students' prior experience. Field testing revealed the difficulty in developing valid pre- or postassessment procedures. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: