Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPemberton, S. Macpherson
InstitutionNational Inst. of Education (DHEW), Washington, DC.
Titel"A Better Chance to Learn: Bilingual Bicultural Education," U.S. Commission on Civil Rights. A Review and Analysis.
Quelle(1975), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnthropology; Biculturalism; Bilingual Education; Civil Rights; Cultural Background; Culture Conflict; Educational Policy; Educational Psychology; English (Second Language); Equal Education; Language Programs; Minority Groups; Non English Speaking; Program Development; Self Concept; Social Influences
AbstractThe U.S. Commission on Civil Rights report, "A Better Chance to Learn: Bilingual Bicultural Education," is summarized from sociological, psychological, and anthropological perspectives to indicate its contribution to our understanding of the social, cultural, and intellectual aspects of education. This study summarizes significant facts from the report relating to immigration, language barriers, and the educational and learning difficulties of children from non-English speaking backgrounds. The paper outlines the recommendations of the report and concludes with a discussion of its policy implications. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: