Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHouck, Cherry; Houck, Ernest
TitelInvestigation of the Relationships Between Academic Achievement and Self-Concept in Children with Specific Learning Disabilities.
Quelle(1976), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Research; Learning Disabilities; Mainstreaming; Resource Teachers; Self Concept; Special Classes
AbstractInvestigated was the relationship between academic achievement and self concept with a total of 37 learning disabled (LD) children (between the ages of 8 and 14 years) of whom 19 were enrolled in self contained special classes and 18 were receiving services from resource teachers. Ss were administered the Primary Self Concept Inventory and the Wide Range Achievement Test. Results indicated that LD children in the two settings did not differ in academic achievement or self concept and that there was little correlation between academic achievement and self concept as measured in the study for this population. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: