Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarroll, Stephen J.
InstitutionRand Corp., Santa Monica, CA.
TitelSchool District Expenditure Behavior. The Rand Paper Series.
[Report No.: Rand-P-5580
Quelle(1976), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBudgeting; Elementary Secondary Education; Expenditure per Student; Mathematical Models; Multiple Regression Analysis; Paraprofessional School Personnel; Resource Allocation; School Districts; Statistical Analysis; Student Teacher Ratio; Tables (Data); Teachers
AbstractThis study investigates how local school districts behave in allocating their budgets among teachers, other professional educators, support personnel, and nonpersonnel inputs. Demands for school inputs are estimated using U.S. Office of Education data on the expenditure and staffing patterns of large (enrollments in excess of 10,000 students) school districts in the 1969-70 school year. In general, results suggest that districts' allocative behavior at the margin is quite different from their average allocative behavior. In particular, relatively small proportions of budget increases (occasioned, perhaps, by reforms in school finance) would be allocated to employing additional teachers. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: