Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEnglish, Fenwick W.
TitelYour Board's Responsibility for Curriculum.
Quelle(1976), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Board Administrator Relationship; Board of Education Role; Community Surveys; Curriculum; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Definitions; Elementary Secondary Education; Needs Assessment
AbstractThis paper discusses the school board's responsibility for curriculum matters and attacks the traditional view that the school board should only decide policy matters, while the superintendent should administer that policy. The author defines curriculum as everything that goes on in the schools and argues that it is the board's responsibility to ensure the reliability and validity of the curriculum. This requires active board involvement in so-called administrative matters; otherwise, the board is limited to simply ratifying decisions of the district's administrators. In conclusion, the author discusses the process of needs assessment and suggests that needs assessment should be an important part of the school board's duties. Included as an appendix is a copy of a "Community Survey of Educational Goals" that was part of a needs assessment effort in a New York school district. (JG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: