Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBialek, Hilton M.; und weitere
InstitutionHuman Resources Research Organization, Carmel, CA.
TitelPeer Instruction Implementation Manual.
Quelle, (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Basic Education; Behavioral Objectives; Educational Objectives; Educationally Disadvantaged; Instructional Systems; Models; Peer Teaching; Program Design; Program Evaluation; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractThe Human Resources Research Organization (HumRRO) peer instruction model is presented, providing information for teachers on how to design and implement such a teaching system within Adult Basic Education (ABE) programs. The model presented requires that students meet specific performance criteria before they teach others, and that formats or modules be developed to enable students to understand what they must learn. Chapters include: an Introduction; What Is Peer Instruction?, discussing teaching methods; Why Use Peer Instruction?, discussing its special advantages for educationally disadvantaged students; When to Use Peer Instruction, discussing five minimum conditions which must exist before peer instruction is attempted; Designing a Peer Instruction System, presenting four steps, which include conditions, finding curriculum sources, writing modules, testing and revising modules; Evaluating the Peer Instruction Model, presenting an evaluation form; Putting the Model Into Operation, examining the setting, preparation of the students, priming the teacher/learning chain; Managing the Peer Instruction System, discussing the teacher's role; and, Checklist, presenting an outlined review of key points. An example of teaching experience involving ABE students, peer instruction, and learning how to write checks supplements the text. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: