Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeasey, Charles Blake
TitelA Longitudinal Study of the Relationship Between Cognitive and Social Development.
Quelle(1976), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classification; Cognitive Development; Communication (Thought Transfer); Conservation (Concept); Correlation; Elementary Education; Empathy; Longitudinal Studies; Perspective Taking; Social Development
AbstractLongitudinal support was obtained for a positive relationship between cognitive and social development. From a large sample of kindergarteners, three groups of 12 children of comparable age and IQ were selected as displaying substantial, moderate, or no mastery of Piagetian concrete operations. From kindergarten through second grade, the social development of the initially high cognitive group exceeded that of the initially low cognitive group in the areas of empathy, communication and role taking. Although all groups improved, cognitive differences present in kindergarten persisted through second grade. (Author/JMB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: