Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDwyer, Francis M.
TitelPractical Considerations in Using Visualized Materials in the Instructional Development Process.
Quelle(1976), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Gains; Audiovisual Aids; College Students; Educational Objectives; Educational Research; High School Students; Higher Education; Illustrations; Instructional Design; Intermode Differences; Performance Factors; Research Methodology; Research Projects; Secondary Education; Visual Learning
AbstractDuring 12 years of investigation, data were obtained from 2,500 high school students and 10,000 college students concerning the effect of specific types of visualizations in producing optimum levels of achievement. The studies considered such qualities of illustrations as: realism, color, relation to oral presentations, relation to educational objectives, interaction time. Specially designed criterion tests were developed to measure: drawing, identification, terminology, and comprehension. The results showed that visuals do not necessarily enhance learning. When visuals are effective, the amount learned depends on such factors as the medium through which the visual was presented, its relation to the educational objective, and the time of interaction. (EMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: