Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchiffman, Gilbert B.
TitelPhilosophical Implications for the University.
Quelle(1976), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Education; Identification; Inservice Teacher Education; Learning Disabilities; Program Development; Reading Difficulty; Remedial Reading; Teacher Qualifications; Teaching Methods
AbstractDiscussed are issues in the identification and remediation of reading difficulties in elementary and secondary schools, and reported are results of a survey of 786 teachers of reading. Noted in the survey results are that 21% of the teachers had only two or more graduate courses in reading, and that only 4% or 2% of the teachers, respectively, had taken courses in learning disabilities or language development. Organization of the remedial program is considered in terms of program structure (i.e. regular classroom, tutoring, or full time special instruction), early identification at the kindergarten or first grade level, pre- and inservice teacher education, and the application of individualized pedagogical procedures. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: