Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeters, Richard O.
TitelClassroom Observation Criteria and Techniques.
Quelle(1976), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Observation Techniques; Classroom Research; Educational Objectives; Models; Student Behavior; Teacher Behavior; Teacher Education; Teacher Evaluation; Teaching Models
AbstractClassroom observation is an integral part of teacher preparation. The observer must enter the classroom with a frame-of-reference: knowledge of the teacher's goals and objectives, awareness of the climate of the classroom, and knowledge of the discipline. Observation forms to objectively record classroom interaction, assess the learning climate, and to profile the teacher's role in the process can be used along with analysis of the student's academic performance to indicate the teacher's success in attaining goals and objectives. (A model for classroom observation which incorporates these and additional specific observational techniques is provided.) (JMF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: