Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionModel Secondary School for the Deaf, Washington, DC.
TitelA Review of Progress: Model Secondary School for the Deaf; The First Five Years (1970-1975). Report.
Quelle(1975), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterConceptual Schemes; Curriculum; Deafness; Educational Objectives; Exceptional Child Education; Hearing Impairments; Needs Assessment; Program Development; Program Evaluation; Secondary Education; Staff Development
AbstractPresented is the report of a review panel made up of educators, deaf persons, and parents of deaf children on the first five years of the Model Secondary School for the Deaf operated by Gallaudet College. Sections of the report include observations and recommendations in the following areas: the school's mission; the concept of model; the instructional program; curriculum development and design; developmental education; staff development; research and evaluation; and organization, development, and management. The committee's principal concerns fall into five areas and include that emphasis should be placed on an on-going process of needs assessment, utilizing multiple internal and external sources, as an integral part of its instructional and curriculum development program. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: