Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEash, Maurice J.; und weitere
TitelTraditional Vs. Emergent Values: A Curriculum Evaluation in an Expanding Suburban Community.
Quelle(1976), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Advisory Committees; Community Attitudes; Community Involvement; Conflict; Curriculum; Curriculum Evaluation; Elementary Secondary Education; School Community Relationship; Teachers; Values
AbstractThis study reports the results of a year-long curriculum evaluation involving a university research office, lay committees, and a district faculty in an atmosphere highly charged with controversy. Studies were made of a number of components of the school, and a comprehensive community survey of attitudes was conducted. An analysis of the attitudes uncovered, the interest groups involved, and the effect on the school program was made. Though major value differences remained, a salutary outcome of the evaluation study was the development of a factual base for discussion among the contending parties, and the reduction of stereotypes. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: