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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The Bilingual Vocational Curriculum and Instructional Center Program, initiated in the Los Angeles City Schools in 1975, was established to provide supportive services for limited English speaking students enrolled in district vocational programs. The program provides instructional aides to assist disadvantaged students in vocational classes in order to improve the educational performance and enhance the employability potential of students assisted. The program handbook was developed by teachers and designed for use by administrators, teachers, and instructional aides. It provides information in four areas: (1) background (defining bilingual education, goals, and project scope); (2) descriptions of disadvantaged vocational students (academic, social, economic, and cultural) and characteristics of the disadvantaged (attitude, education, and social); (3) the roles and delineation of roles of teachers and aides in the program; and (4) program accountability and evaluation. The handbook also provides supplementary material which includes information on audiovisual techniques, relevant laws affecting aides and teacher preparation, DHEW policy statements, and the text of the Lou V. Nichols Supreme Court Decision. (Author/AJ)
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Bilingual Vocational Curriculum and Instruction Center. 1976.
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