Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHiggins, Jon L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.; ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelResearch Reporting Sections, Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics (54th, Atlanta, Georgia, April 21-24, 1976). Mathematics Education Information Report
Quelle(1976), (117 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgorithms; Attitudes; Evaluation; Instruction; Learning; Logic; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Problem Solving; Research; Teacher Education; Teaching Methods
AbstractAbstracts of 28 research reports are provided. The reports were prepared by investigators for presentation at the 54th annual meeting of the National Council of Teachers of Mathematics. A broad range of topics related to mathematics education are covered. Three reports concern the effects of differing presentations of mathematics, four are related to attitudes of teachers or students, and three to interactions of personality variables with mathematics learning. Three papers concern problem solving, three deal with logic, and two concern the division algorithm. Other papers concern readability of achievement tests, learning of fractions, measurement, cultural differences in mathematics learning, uses of computer graphics, comparison of calculus courses in high school and college, effectiveness of a remediation program, the use of homework, and field testing of a teacher education program. (SD)
AnmerkungenInformation Reference Center (ERIC/IRC), The Ohio State University, 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, Ohio 43212 ($3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: