Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTheroux, James M.
TitelInstructional Radio Reconsidered; An International Perspective.
Quelle(1975), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiences; Cost Effectiveness; Educational Media; Educational Radio; Elementary School Mathematics; International Education; International Programs; Mathematics Instruction; State of the Art Reviews; Nicaragua
AbstractThough the use of educational radio has fallen from fashion, for three reasons it deserves reconsideration as a valuable educational tool: 1) it is economical, costing only a fraction of the required expense to deliver the same material via television; 2) the effectiveness of radio-based instruction has been shown to be equal to that of traditional lecture presentations and television broadcasts, and 3) radios are a pervasive possession in households around the world, making it possible to reach an almost universal audience. Innovative programs using instructional radio have been initiated around the world. Of special interest is an elementary mathematics instruction program used in Nicaragua. Broadcast curriculum can be made more interesting to young audiences by introducing such formats as quiz shows and news broadcasts. (EMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: