Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHouts, Peter S.; Scott, Robert A.
InstitutionPennsylvania State Univ., Hershey. Dept. of Behavioral Science.
TitelGoal Planning with Developmentally Disabled Persons: Procedures for Developing an Individualized Client Plan.
Quelle(1975), (98 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Developmental Disabilities; Exceptional Child Education; Goal Orientation; Individualized Programs; Inservice Education; Mental Retardation; Program Development; Workbooks; Workshops
AbstractOutlined in the workbook are workshops designed for training front-line staff in writing individualized client plans for developmentally disabled persons. It is noted that workshops are taught by audio tape along with an associate instructor in small groups of four to eight individuals. Stressed are four basic goal planning strategies: involving the client from the beginning, using the client's strengths to set goals which help with his needs, taking small steps to reach the goal, and stating clearly who will do what and when. Excercises for each of the five sessions are summarized and illustrated (in cartoon form) and instructional materials (evaluation forms) are provided. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: