Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMagne, Olof
InstitutionSchool of Education, Malmo (Sweden). Dept. of Educational and Psychological Research.
TitelRemedial Teaching: A Forward Looking Theory. Didakometry. No. 49.
Quelle(1975), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDelivery Systems; Educational Programs; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Education; Foreign Countries; Handicapped Children; Program Effectiveness; Research Needs; Research Reviews (Publications); Special Education; Theories; Sweden
AbstractAn analysis of the efficacy studies of special education in Sweden leads the author to conclude that many studies are open to criticism and that they have produced an unwarranted attitude of disillusionment. Cited is the need for more discussion on a theoretical basis in order to design constructive research and develop more effective teaching strategies based on examination of optimal learning conditions for handicapped children. Compared are two theories of treatment: the simple integration theory (in which handicapped students are taught together with nonhandicapped pupils), and the intensity theory (in which handicapped students receive individualized teaching in any type of special education arrangement). The author suggests that the indensity theory is the more promising one. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: