Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKolman, Anita Sue
TitelDefinition of the Situation and Observer Bias.
Quelle(1975), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAggression; Bias; Expectation; Observation; Play; Preschool Children; Social Class; Undergraduate Students
AbstractAn experiment is reported in which an attempt was made to bias college students' observations of a videotape of children at play. The study is framed in terms of W.I. Thomas' ideas concerning the definition of the situation. Observer bias is an instance when a definition of a situation is based primarily on subjective situational factors. Reliance on subjective situational factors is dependent on the degree of ambiguity of the situation's objective factors. Students were given false information concerning the Socioeconomic Status (SES) of the children in the videotape (manipulation of subjective situational factors). Also, the degree of ambiguity of the videotape (manipulation of ambiguity of objective situational factors) was varied. The students were asked to record all aggressive behavior exhibited by the children. The information about the children's SES did affect the students' observations. The degree of ambiguity of the videotape failed to produce the hypothesized effects. (Author/BJG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: