Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChisholm, Shirley
TitelEducational Challenges.
Quelle(1976), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Costs; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Socioeconomic Influences; Urban Education
AbstractThere are three very important factors that contribute substantially to urban fiscal problems in providing educational services. First, at the same time that the tax base for the cities' services is being eroded, the cities' residents are in need of and demanding greater expenditures for health services, welfare, sanitation, transportation, public housing, and all the other services required by an urban population. As a result, a smaller proportion of the city budget is available for public education than is available for educating the children in wealthier communities. Second, city education budget items are more costly than such items are elsewhere. Third, the socioeconomic characteristics of the urban school population require greater expenditure than other school populations. The combination of these factors results in less education per dollar in the city than in suburban or rural areas. (Author/IRT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: