Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Children's Fund, New York, NY. United States Committee.
TitelTeaching About World Hunger. No. 5419.
Quelle(1975), (63 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Class Activities; Developing Nations; Food; Futures (of Society); Global Approach; Hunger; Instructional Materials; International Organizations; International Programs; Poverty; Resource Materials; Secondary Education; Social Studies; Teaching Methods; Units of Study; World Problems
AbstractThis secondary-level resource unit surveys hunger and malnutrition in developing countries and the interdependent factors affecting world food supplies. The main part of the unit is divided into four sections which examine the historical and geographical, economic and political, health and nutritional, and environmental and ecological factors concerning the world food shortage. Suggested classroom activities and questions are provided for each section. Also in the unit are additional classroom activities and readings including a simulation game; comparison charts of food consumption, protein conversions, and world population data; an historical essay on hunger; a descriptive essay on the green revolution; a summary of the World Food Conference Resolutions; and an annotated list of related materials. Hard copy, available through UNICEF, contains an issue of "UNICEF NEWS," a world child emergency wallsheet, two United Nations Development Program brochures and posters, a UNICEF brochure, and a 1975-76 UNICEF publications catalog. (Author/DE)
AnmerkungenU.S. Committee for UNICEF, School Services, 331 East 38th Street, New York, New York 10016 (Order No. 5419, $1.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: