Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStephens, Beth; Simpkins, Katherine
InstitutionTemple Univ., Philadelphia, PA.
TitelThe Reasoning, Moral Judgment, and Moral Conduct of the Congenitally Blind. Final Report.
Quelle(1974), (124 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Behavior; Blindness; Children; Cognitive Development; Cognitive Processes; Congenital Impairments; Ethics; Exceptional Child Research; Maturation; Moral Development; Visual Impairments
AbstractThe performance of 75 congenitally blind and 75 sighted subjects (6- to 18-years-old) was compared on 32 Piagetian measures of reasoning, moral judgment, and moral conduct. Among major findings were that blind Ss did not achieve the reasoning processes characteristic of concrete operational thought with the facility or completion that would be expected for persons of their age and IQ (an average delay of 8 years was noted) and that few significant differences occurred between the blind and sighted groups on measures of moral judgment and moral conduct. Deficiencies found in the reasoning of blind Ss indicated a need to provide these persons with opportunities to interact and reason in ongoing situations. (Author/LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: