Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMerrill, M. David; Tennyson, Robert D.
InstitutionBrigham Young Univ., Provo, UT. Div. of Instructional Research, Development, and Evaluation.
TitelThe Effect of Types of Positive and Negative Examples on Learning Concepts in the Classroom. Final Report.
Quelle(1971), (178 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttribution Theory; Classification; Classroom Research; College Students; Concept Formation; Concept Teaching; Error Patterns; Higher Education; Instructional Design; Learning Processes
AbstractThe concept "trochiac meter" was taught to 180 college Ss by means of eight treatment conditions. The independent variables involved presenting a definition (D) or instances (E) or both combined with attribute definition (A) and/or atrribute prompting (P). Dependent variables were corrected classification and specified classification errors. Hypotheses consisted of prediction of particular errors for each treatment. Six of the eight hypotheses were supported at significant levels. The most effective condition for promoting correct classification consisted of D + E + A + P. The last effective condition consisted of D or E alone. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: