Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrbell, S. F. W.; und weitere
InstitutionRhodesia Univ., Salisbury.
TitelPre-School Opportunity and Sex Differences as Factors Affecting Educational Progress. Series in Education, Occasional Paper No. 2.
Quelle(1973), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Child Rearing; Coeducation; Cognitive Development; Cross Cultural Studies; Early Childhood Education; Educational Problems; Foreign Countries; Language Acquisition; Mathematical Concepts; Preschool Children; Reading Skills; Scientific Concepts; Sex Differences; Sex Role; Student Needs; Africa
AbstractThis document is a collection of three papers originally prepared as part of a series of public lectures presented by the Faculty of Education at the University of Rhodesia. Each paper stresses the vital need to examine assumptions made about the pupil in school to see whether provisions made for him are really in accordance with his present and future needs. Titles of the three papers are: "The Early Years: The Vital Years of Childhood,""Sex Bias as a Variable in Primary Education," and "Sex Differences in Scientific and Mathematical Competence at Adolescence." (Author/JMB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: