Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConfessore, Gary J.
TitelA Computer Supported Simulator for Analyzing the Relationships Between Actual and Intended Teaching Behavior.
Quelle(1974), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Patterns; Computer Oriented Programs; Computer Programs; Data Analysis; Interaction; Interaction Process Analysis; Laboratory Training; Models; Preservice Teacher Education; Schools of Education; Simulation; Student Teaching; Teacher Behavior; Teaching Methods
AbstractA series of computer programs designed to provide a dynamic simulator of Joyce and Weil's models of interactive teaching are described. Initially developed and tested at the City University of New York (CUNY), the system is capable of supporting retrospective and predictive analysis of selected kinds and patterns of verbal behavior in a variety of classroom settings. Initial data was gathered from 195 observations of 30 teacher trainees enrolled in the Preservice Childhood Education Program at Teachers College of Columbia University in the fall semester of 1971. In addition to the description of the simulator, its application and its supporting data, a review of the literature and earlier research on teaching behavior are also provided. (DGC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: