Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlidden, Laraine Masters
TitelBlocking and Instructions to Organize in the Free Recall and Subjective Organization of EMR Adolescents.
Quelle(1975), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adolescents; Cognitive Processes; Exceptional Child Research; Intermediate Grades; Learning; Memory; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Recall (Psychology); Secondary Education
AbstractNumber of stimulus items presented together (one, three or five) and instructions to organize were studied in a multitrial free recall experiment with 83 educable retarded adolescents. Results of individual sessions in which Ss were asked to recall 15 common words indicated that presentation of three stimuli together produced the highest subjective organization but that this blocking did not influence overall number of correct responses. Blocking did, however, extend the recency effect in the serial position curve. Instructions to organize resulted in neither higher organization nor more correct responses. (Author/CL)
AnmerkungenLaraine Masters Glidden, Box 89, Teachers College, Columbia University, N.Y., N.Y. 10027
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: